پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نوشته شده در پنج شنبه 20 مهر 1391
بازدید : 318
نویسنده : حسین فهیمی

 1980 در ۲۱ ماه مارس اين سال در پورتو الگره برزيل بهدنيا مى آيد. نام كامل او رونالدو آسيس دوموريرا است.


1997 با برزيل فاتح جامجهانى نوجوانان مى شود و خودش به مقام آقاى گلى اين رقابت ها مىرسد.

1998 اولين بازى خود رادر سطح حرفه اى با پيراهن گرميو برزيل انجام مى دهد و در ۵ مسابقه اين تيم شركت مىكند.

1999 اولين بازى ملى اش را براى برزيل در روز ۲۶ ژوئن اين سال در برابر لتونى انجام مىدهد و با اين تيم فاتح كوپا آمه ريكا در آن سال مى شود و اولين گل ملى اش را دربرابر ونزوئلا به ثمر میرساند


2001 با پارى سن ژرمن فرانسه قراردادى ۵ ساله مى بنددو از ماه مارس اين سال به پاريس كوچ مى كند، اما مجبور به صبرى ۴ ماهه براى انجاماولين بازى اش براى اين تيم مى شود. زيرا اختلاف و ستيز مالى بين سن ژرمن و گرميوبر سر قيمت او ادامه دارد.

2003-2002 با تيم ملى برزيل فاتح جام جهانى در شرق آسيا مىشود و در اين راه يك گل جالب از فاصله ۳۵ مترى و با يك ضربه آزاد قوس دار و بلند بهتيم انگليس در مرحله يك چهارم نهايى مىزند.

2003  به بازى براىپارى سن ژرمن ادامه مى دهد، اما رابطه خوبى با لوييز فرناندز مربى اينتيمندارد.

وقتى سن ژرمن به پيكارهاى اروپايى راه نمى يابداو از قصد خود براى ترك اين تيم صحبت مى كند.برادر او كه مدير برنامه هاى وى نيزهست، بر سر انتقال او به منچستريونايتد با سران اين باشگاه انگليسى مذاكره مى كنداما بارسلونا زرنگ تر است و با استفاده از ترديد منچستر او را جذب خويش مىكند.

قرارداد ۵ ساله او با بارسا به بهاى ۲۵ ميليون يورو امضا مىشود. ۲سپتامبراولين گلش را براى اين تيم كاتالونيايى درتساوى 1-1 برابر سويا مى زند. او از درون زمين خودى به حركت در مى آيد و به پيش مىرود و از ۲۵ مترى با شوتى دقيق دروازه را باز مى كند.

15 اكتبرموقعى كهبارسلونا در جام يوفا تيم پوچوف اسلواكى را 8 بر صفر در هم مى كوبد، ۳ گل مى زنداولين فصل حضورش در نوكمپ با زدن ۱۴ گل پايان مى گيرد و اين تيم با بى شكستماندندر ۱۷ بازى متوالى به مقام نايب قهرمانى لاليگا مى رسد.

جولاىبه او استراحتداده مى شود تا در كوپا آمه ريكا شركت نكند.

نوامبربا درخشش اوبارسلونا در ال كلاسيكو 3 بر صفر بر رئال مادريد فايق مى آيد.

دسامبراز سوى فيفا بهعنوان مرد سال (۲۰۰۴) فوتبال جهان انتخاب مى شود اما در انتخابات توپ طلا پشت سرآندرى شوچنكو و دكو قرار مى گيرد.

مه ۲۰۰۵: بارسلونا را پس از ۶ سال فترت فاتح لاليگا مىكند.

ژوئنبا برزيل جام كنفدراسيون ها را فتح مى كند و در بازى فينال كه كشورش آن را با نتيجه 4-1از آرژانتين مى برد، گلزنى مى كند.

۳۱
 آگوستموافقت مى كند كه قراردادش با بارسا تا ۲۰۱۰تمديد شود.

سپتامبراز سوى اتحاديه فوتباليست هاى حرفه اى جهان (FiFpro) مرد سال شناخته مى شود.

۱۹
 نوامبربارسلونا را دوباره به سوى پيروزى 3-0 بررئال مادريد رهنمون مى شود و اين بار دو گل انفرادى حيرت انگيز مىزند.

۲۸
 نوامبردر انتخابات توپ طلاى اروپا اول مى شود.

دسامبربرای دومین سال متوالی به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب می شود.


:: موضوعات مرتبط: رونالیدنیو , ,



صفحه قبل 1 صفحه بعد